Monday, April 28, 2008

44 Paeksang Arts Awards 2008 (Part 2)


Bersambung Part 2. Saya very excited dengan majlis ini sebab ada Kang Ji Hwan huhu sebab dia tak selalu ada kat majlis anugerah sebab almaklum sebelum-sebelum ni dia tak popular sangat. Lately baru popular selepas diberi awards Best Actor di KBS Drama Awards 2007 untuk drama Capital Scandal yang veri de underrated. Dan kemudian di sambung dengan drama Hong Gil Dong yang hangat sambutan nya yang mana beliau adalah pilihan kedua menjadi HGD. Seperti kilat sambung menyambung, petir guruh berdentum (background sound effect), KJH menerima anugerah pelakon lelaki popular di majlis ini melalui undian telefon.

Sket info mengenai sistem pemberian anugerah di Korea yang saya pon baru tahu dari komen kat soompi. Setiap pemenang kena hadir. Jika tidak hadir tropi akan berpindah tangan kepada pemenang kedua terbaik. Sebab di Korea pelakon mereka seme terbaik dan bagus belaka kan.

Contoh : Untuk Best Aktor - Sepatut nya Encik Kim A menang tetapi dia tak dapat hadir. Maka anugerah akan diberikan kepada Encik Kim B (kedua terbaik). Jika Encik Kim B tidak dapat hadir juga, award akan diberi pada Encik Kimchi (ketiga terbaik). Tiada wakil-wakil tolong amekkan piala. Jika sorang pon tak dapat hadir, saya rasa memang nak kena lepuk mereka-mereka itu.

Mungkin kita juga bole apply sistem pemberian anugerah seperti ini di sini ya. Cth artis dapat award tapi tak datang sebab kahwin senyap-senyap. Cancel la bagi award kat dia. Bagi kat orang lain yang hadir.

Persembahan dimula dengan nyanyian kumpulan Girls Generation. Berapa ramai da ahli kumpulan ni 9 orang kalu tak silap. Yang tengah skirt hitam itu ialah penyanyi lagu 'If' dari OST HGD yang best itew.


Anugerah seterusnya, Popular Awards untuk pelakon drama dan film. Kategori filem dimenangi oleh aktor Kwon Sang Woo menerusi filem baru dia judul 'Fate / Destiny'. Manakala aktress dimenangi oleh Kim Jung Eun (heroin Lovers In Paris) menerusi filem apatah filem baru dia yang main basketball tu. Ramai peminat dia rajin telefon undi.


Tadaa...pemenang seterusnya kategori drama. Couple yang sedondon dan very de kimia luar dan dalam drama. Kang Ji Hwan (Capital Scandal) & Sung Yuri (Hong Gil Dong). Ending HGD mereka tak mati tau. Mereka lesap kejap sebab pi tempah baju nak datang majelis ni. Ekekeke.

Tengok patung kat belakang tu hehe


"Kang Ji Hwan sshi cong ceng cong ceng...apa perasaan anda sekarang?"



"Cong ceng cong ceng...Pertama kali saya ucapkan terima kasih pada peminat yang bersusah payah menelefon undi saya. Tak lupa pada Kang Waiem yang rajin promot saya diblog nya. Aiik dulu Kim Waiem skrang Kang plak. Pape pon gamsahamnida" Hehe


Saranghae



Chiayooo


ini fan Kwon Sang Woo rasanya...


Fightinggg...


Habib Jewel dan Reflisia tiada di Korea nampak nya...


Soalan : Kenapa gaknya ek aktress² Korea ketawa suka tutup mulut?





Masa ni host tanya pasal kissing scene dalam HGD...


Dia ni pon gelak sama hehehehe


Penulis juga tersenyum simpul sama ahakss

Aigooo...





Lead actor & actress Iljimae


Lee Jun Ki & Han Hyo Joo (Spring Waltz)



Ehemmm...with Han Ye Seul (Couple or Trouble)



Ehemmm ehemm...


eheemmm ehemm lapan lagik...



Last year winner Best Actor & Actress (Drama) - White Tower & Alone in Love


This yr winner Best Actor (Drama) Park Shin Yang (SBS War of Money). Best drama juga dapat kat War of Money. Kan saya dah kata cite ni best cuma ending dia rasa nak hantuk kepala kat dinding. Jika ending HGD sedih, ending TWSSG juga sedih, ending War of Money lagi sedih dan tidak patut. Ampess faveret citer seme ending sedih. KJH turut tercalon Best Actor menerusi Capital Scandal. Dia tak berharap dan berangan menang. Tercalon top 5 pon dah kira bagus sebab saingan dia seme aktor senior kategori heavy weight (Park Shin Yang, Bae Yong Jun, Lee Seo Jin, sorang lagi hapa ke nama tah hero New Heart)


Park Jin Hee - lead actress Waf of Money. Mekap depa seme simple-simple je kan.



Next Best Actress. Tengok dia terkejut giler. Belah kanan 2nd hero Coffee Prince. Abang Gong Yoo tak de sebab tengah training untuk berperang (military service)


Aiyoma aiyopa betol ke menang ni...



Ottoke...ottoke...sampai migrain dibuatnya sebab menang hehe


Best Actress (Drama) - Yoon Eun Hye (MBC Coffee Prince). Rasanya dia tak percaya sebab telah menewaskan calon actress senior yang lain



Best Actor (Filem) - Mr. Lim



Best Actress (Film) - Miss Kim. Dlm kes ni heroin 'Secret Sunshine' tercalon tp tak dtg so award dapat kat dia ni. Saya agak la. Atau penganjur cakap kat Jeon Do Yeon shhi 'Ko tak payah datang la, dah banyak tropi dapat, kasi can orang lain plak terima awards' hehe Menerusi filem Secret Sunshine saja dia dah menang 4 awards Best Actress (Cannes, Seoul (2), Hongkong)










Yoo Gun (Bad Couple)



Park Yong Ha (Winter Sonata & On Air)


Mr.Kang. Dia ni menang award utama Daesang. Dia ni bekas wrestler Korea katanya yang telah bertuko profession jadi TV show host yang lucu. Mungkin rancangan yang dia host best sangat kot sebab tu dia menang award utama.


Siap sujud syukur lagi atas pentas



Bang brahim tolongggg bang brahim mauk pengsan...hahahaha Next project dia movie bersama So Ji Sup (Sorry I Love U) whoaaaaaa...

Fan club












*credit pics as labeled

Sekian Kang Waiem melaporkan untuk anda yang sama giler Korean drama macam dia. Dengan tagline "Alamakkk tergiler sudah..."

P/S : "Alamakkk terhisteria sudah..." sama KJH :P

No comments: