Tuesday, September 27, 2005

Filem : House of Wax (2005)



Synopsis :
A group of friends on their way to a college football game falls prey to a pair of murderous brothers in an abandoned small town. They discover that the brothers have expanded upon the area’s main attraction – the House of Wax – and created an entire town filled with the wax-coated corpses of unlucky visitors. Now the group must find a way out before they too become permanent exhibits in the House of Wax.


Ampat mati dua idop...sidey laa

Seram sey citer ni. Serius. Kecout perot tgk haha. Aku kurang gemor tengok citer cam ni sebenarnya sebab ada adegan gunting jari, gunting kaki peh tu bunuh. Ampeh seme men gunting². Ngilu. Gam mulut pun ada. Guna gam gajah. Besa org guna selotepkan tutup mulut sebab tanak bagi mangsa menjerit. Nak muntah pon ada tengok. Bek la tengok citer antu (cewah brani nak tgk citer antu yeww) Member ajak tengok DVD ni lantas teruja gak nak tau citer ni berkisar pasal apa. Tetengah tengok citer cam nak fwrd cepatkan tengok ending je. Tak sabo nak tengok ending. Setiap adegan mengundang saspen tahap cipan. Almaklum citer pasal bunuh org musti la saspenkan. Cam besa bantal kecit stand by kat tepi tok cover muka memana adegan yg patut di cover. Hanya tengok sabtaitel jek. Hehe

Overall citer ni menarik utk ditonton. Tak mcm citer Gothika (yg aku baru jek tgk gak) ending tangkap muat. Dari seram jadik kelakar lak sebabkan ending dia. Citer House of Wax ni pasal 2 beradek kembo yg aku rasa ada jiwa sakit akibat perlakuan yg dia terima sewaktu depa kecil kot oleh kedua ibubapanya. Yg ni aku tak jelas kenapa dia suka bunuh org peh tu di-wax-kan kesemua orang² itewww menjadi patung lilin. Kat bawah tanah muzium wax tu segala proses me-wax-kan orang dijalan kan. Ada yg dah mati kemdian baru di-wax-kan dan ada juga yg idop² kena wax. Yang ni mmg kijam di-wax idop². Aku yg terasa sakit nye *oh tohan* Sungguh tak de ati perot. Ada yg mati kena potong kepala kemdian kepala iteww dicantumkan balik masa proses me-wax. *eh berapaaa banyak wax daaa *

Cam besa orang yang jahat dan kijam mati di akhir cerita. Aku tingat kat citer Korea Doll Master di mana kesama-an citer iteww dan ini ada sebuah rumah besar yg menjadi lokasi utama cerita yang menyimpan 1001 mcm misteri yg perlu dirungkai kan. Citer melayu pon ada gak citer umah misteri cam ni rasanya iaitu Potret Misteri tapi aku lom tengok lagik citer Potret Misteri ni sebab vcdnya rosak. Cam tak kasik je aku tgk citer Prof Razak hehe.

Akhir kata jangan biarkan idop anda diselubungi misteri.

No comments: