Friday, March 11, 2011

Pesanan Mr. Masel


Salam sejahtera. Kembali bersiaran.

Fuhh nasib baik ingat lagi password blog. Kalau tak harus terbengkalai blog kesayangan hamba ini. Hehehe

Maseh lagi dalam mode bertapa di dalam gua. Macam-macam kejadian yang telah menimpa diri seminggu dua ni sehengga daku tiada mood untuk online. Maaf kan hamba wahai kalian, yang makan dipinggan, shopping di Wang Kelian.

Nak dijadikan citer ada modal apdet blog, ada sorang makhluk ini telah merayu dan melutut suruh buatkan dia kek coklat untuk dibawa bekal ke dalam kem tahanan...eh kem tentera. Beliau tidak lain dan tidak bukan yak itu Mr. Masel.

Ingat lagi pada Mr. Masel?


Mr. Masel yang dapat dikesan bukan melalui maselnya yang berketul-ketul tatapi pada pen nya yang berwarna warni. Pandai yer menyamor


"Ampun kan kami penunggu gua. Ampunkan kami. Tolonglah buatkan ambe kek coklat seketul. Chaeballll..." rayu beliau sambil berlutut.


Sebagai seorang wanita yang bersopan santun, berbudi bahse amalan kita, berdaya saing lagi lemah dengan rayuan (aku insan yang lemah...hanya mampu berserah), ambe tewas dengan perlututan itu. Wanita mana yang tergamak menolak permintaan jejaka hengsem ini. Lantas ambe pon bergegas ke Jayen Seksyen 18 Shah Alam sambil jalan terhencut-hencut akibat terseliuh buku lali tempohari untuk membeli bahan-bahan membuat kek coklat.


Tadaaaaaaa...percubaan pertama, Kek coklat moist kukus.

Aigooo veri der easy membuat nya. Ingatkan susah dan leceh lagi berkos tinggi. Campak-campak bahan lepas tu kukus dalam 30 min camtu. Lepas tu boleh la melantak sampai pingsan uols. Mabeles.

Bayangkan rasa koko yang penuh dengan khasiat dan kebaikan itew menyentuh lidah kita dan terus memasuki ruang rongga tekak perlahan-lahan. Kemdian lidah kita menyapu bersih bibir yang ada melekat saki baki sos coklat yang pekat dan likat itu. Setitik pon tidak harus dibazirkan. Kemdian sos coklat yang meleleh tumpah atas tudung periuk itu juga tidak harus dibazirkan. Jilat la menggunakan daya kreativiti memasing. Serbuk koko Van Hoten mahal cik senah oi.


Terharu sungguh beliau impian untuk makan kek coklat buatan Mesia terlaksana sudah


Congmal kamsahamnida


Mendedikasikan lagu beramai-ramai

"Ini lah barisan kita yang ikhlas berjuanggg..."


Terus tersenyum girang dapat makan kek coklat sebelum cek in kem tentera. Pesanan terakhir beliau,

"Jangan lah diratapi pemergian ku ini. Daku pergi hanya sementara. Jika rindu pada ambe tonton la drama-drama ambe sampai muntah ijo. Tidak dilupakan iklan Mr.Muscle. Kita berjumpa lagi 2 tahun. Annyeong"

No comments: