Wednesday, December 02, 2009

JDrama : Voice (2009)



Synopsis

A group of five medical students take on the task of conveying the "voices of the dead."

Kaji Daiki fails to get into a popular heart surgery seminar but is somehow accepted into a seminar on forensic pathology. When he approaches professor Sagawa and asks him why he ended up in the seminar, Sagawa challenges him by asking why he wants to study heart surgery. Daiki replies that medicine is meaningless after the heart stops, but Sagawa counters that medicine also applies to the dead.

And so, together with fellow students Ryosuke, Kanako, Teppei and Akira, Daiki begins to explore the mysteries of death. --Tokyograph

Total episode : 11

Credit :
http://wiki.d-addicts.com/Voice

Antara drama Jepun yang dilayan pada tahun ini. Lambat atau cepat mesti habiskan jugak tengok sebab ada adek manes Toma Ikuta.


UPSR dapat berape la ni agaknye?

*Gambo cilok dari blog ashie

Drama ini mengisahkan pelajar-pelajar jurusan forensik yang membuat praktikal di sebuah makmal forensik untuk mengkaji beberapa insiden kematian yang memerlukan siasatan lanjut. Maka, tugasan pelajar-pelajar ini untuk mencari punca kematian, merungkai segala permasalahan dan kekusutan yang menyebabkan kematian. Jika tidak roh si mati tidak aman dan tenteram. Jika roh tidak tenteram, si mati kebarangkalian menjadi hantu sepert Ju-On.

Drama ni ilham dari CSI la ni. Sebab ada sorang tu peminat tegar CSI. Rumah beliau penuh dengan DVD CSI. Yang paling kagum sekali sikap ketegaran beliau ialah beliau beli DVD CSI original sebanyak 2 set. Satu set untuk ditonton, satu set lagi untuk buat perhiasan dan masih berada di dalam kondisi baik. Plastik tak bukak lagi. Bayangkan kalau ada 200 siri CSI, beliau akan beli 400 DVD setiap satu. Caya, caya. Siapakah dia? Anda saksikan lah drama ini.

Drama ini juga bertema kan sahabat. Mereka berlima pada mula nya tidak mengenali antara satu sama lain tetapi lama kelamaan kemesraan terserlah dan ukhwah persahabatan menjadi kukuh seperti teman sejati.

Drama ini mengandungi 11 episode dan setiap episode berlainan dan tidak berkait antara satu sama lain. Minggu ni orang ni mati, minggu depan orang lain plak mati.

Ribiu yang berjaya dibuat sehingga episode 7 saja. Time ni tengah rajin mem-voice-kan dirik.
Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4
Episode 5
Episode 6
Episode 7
Episode taching ialah episode 8 di mana sorang sahabat sipi-sipi terkena HIV positif akibat mengutip serpihan mangkuk kaca yang pecah. Dalam mangkuk kaca itu pula mengandungi hati mayat ada yang dijangkiti kuman HIV untuk di-post motem. Sahabat itu mengutip kaca dan jarinya berdarah. Darah bertemu darah dan mengakibatkan darah semua orang di makmal berderau-derau. Berderau menanti keputusan dokter. Sahabat-shabat lain tidur tak lena, makan tak kenyang, mandi pon tak basah. Berdoa la mereka bersungguh-sungguh supaya sahabat mereka itu negatif HIV. Sungguh taching sekali adegan ini.

Bak kata pepatah, pantang ajal sebelum maut.

Saksikan la drama ini untuk mengetahui kesudahan nya.

Para pelakon :
 
Eita as Kaji Daiki 
Ikuta Toma as Ishimatsu Ryosuke
Endo Yuya as Kirihata Teppei
Ishihara Satomi as Kuboaki Kanako 
Sato Tomohito as Hanei Akira

No comments: