Monday, March 24, 2008

Filem : Hero (2007)




Synopsis

After six years of professional exile to local District Attorney Offices in Okinawa, Sapporo and Yamaguchi, Kuryu Kohei returns to Tokyo Prosecutors Office Josai Branch. Kuryu is immediately asked to prosecute a seemingly open-and-shut case of manslaughter. However, the defendant changes his plea to not guilty in the midst of trial. All these are spin from a more serious political bribery conspiracy. To pursuit the truth, Kuryu and his loyal assistant, Amamiya, went to Busan, South Korea. In the midst of finding evidences, they receive great help from an elite Korean Chief Public Prosecutor, played by Lee Byung Hun. While pursuing the truth, the romance sparks between the couple rekindles after the years.

Cast : Takuya Kimura, Takako Matsu, Abe Hiroshi, Lee Byung Hun (special appreance)



Ok dah tengok citer ni. Citer "Hero" ni alkisah peguam-peguam ek. Kira ni Hero yang menyelesaikan kes-kes mahkamah la kan. Ganteng sungguh Hero nya. Hehehe.

Lanjutan drama dan SP nya, citer Hero The Movie ini ada melibatkan lokasi di Korea. Mungkin untuk meluaskan pasaran filem ini di Korea. Bukan filem usahasama tetapi kemunculan istimewa Mr. Lee Byung Hun di mana kemunculan beliau hanya ciput sahaja.

Filem ini mengisahkan pendakwaraya Kuryu Kohei dan geng nya diberikan satu kes kematian untuk diselesaikan. Kes kematian itu mengundang beberapa spekulasi di mana di syaki ada menteri yang terlibat yang telah salah guna kuasa rasuah. Yang menyebabkan depa ke Korea kerana mencari satu bahan bukti yang berupa sebuah van langgar lari yang telah dieksport ke Korea untuk dihapuskan.

Gitu la kisahnya. Hehehe.

Bagi yang sudah menonton drama Hero, jangan ketinggalan menyaksikan filem ini.

pose pilihan penulis...ahakss


situasi dalam court 

watashiwa mau kemukakan satu lagi bukti yang arif...


barisan pelakon yang sama dalam jdrama Hero...

nak beli la benda ni...multi language translation device

kegunaan nya...
contoh : bila anda cakap bahasa korea nnti dia translate ke bahasa pilihan anda...seperti bahasa jepun ka or english ka or sepanyol ka...tekan butang bahasa pilihan belah kiri tu...oh ya dalam citer ni hero ada cakap sepanyol sket...

canggih kan...tu dia keluar terjemahan nya...mudah untuk digunakan sebagai alat komunikasi jika anda melancong ke jepun dan juga korea...mudah juga untuk bersembang dengan Takuya Kimura ke, Chiaki-senpai ke, Lee Jun Ki ke, atau Kim Rae Won ke...hehehehe

Adegan tersebut di atas dimana heroin berkata sesuatu dalam bahasa Korea. Di sebabkan nak tahu apa heroin cakap maka sang hero telah menggunakan alat terjemahan ini. Bila dah tahu terjemahan, hero ter-shy shy cat. Kekekeke.

Untuk mengetahui apakah yang diperkatakan oleh heroin, anda saksikan la filem ini. 

No comments: