Monday, July 23, 2007

KDrama : Freeze (2006)



Synopsis
This is a story involving vampires. It goes back to 350 years + when Baek Jung Won (
Lee Seo Jin) saved the vampire Yi Hwa ( Son Tae Young) from being burned at the stake in his village. He fell off the cliff while they escaped and YH had to give him her blood in order to save him from dying and thus BJW was transformed into an vampire also.

In the modern day Seoul, they opened a bar. One day BJW received a letter from his former love who was dying and entrusted him to look after her daughter Ji Woo (
Park Han Byul). BJW fell in love with this woman some 20 yrs ago but broke up without telling her the truth about himself. After her mother's funeral, JW found a picture that her mother treasured a lot with someone looking like BJW in it and she set out to look for him. When she finally found him, she thought he was the son of her mother's long lost lover as BJW's appearance didn't change as a vampire. They start to fall in love and YH Son Tae Young has difficulty dealing with that. At the same time a serial killer who sucks blood from the victims is on the loose....

Cast :
Lee Seo Jin , Park Han Byul , Son Tae Young

Total episode : 5

Credit :
http://wiki.d-addicts.com/Freeze , http://en.wikipedia.org/wiki/Vampire , CGV





Drama mini series 5 episod ini mengenai kehidupan vampire di tengah-tengah kehidupan manusia sejagat kerana vampire itu menjelma seperti seorang manusia macam kita-kita ni. Jadi tiada sorang pon yang perasan bahawasanya dia adalah vampire.

Hero terkena penangan vampirism 350 tahun yang lampau lantas bertukar menjadi vampire.

Kini di tahun 2006 hero masih juga vampire sebab dia tidak akan mati dan tidak akan tua mua. Awet muda sungguh. Siapa yang tanak tua, jadi lah vampire hehe.


Al-kisahnya, 350 tahun yang silam hero telah menyelamatkan seorang wanita cantik dari dikenakan hukuman mati mandatory di sebuah kampong. Selepas hero menyelamatkan wanita cantik itu, hero mengalami kecederaan yang teruk dan kehilangan banyak darah. Disebabkan telah terhutang budi dengan kewiraan hero menyelamatkan nya, wanita cantik itu telah mendermakan darahnya pada hero untuk menyelamatkan hero yang telah menyelamatnya.



jemput minum...jangan malu-malu


Al-kisah nya pulak, disebalik tabir rambut panjang mengurai wanita cantik itu (guna jari pon bole) mendermakan darahnya itu, wanita cantik itu adalah seorang vampire. Maka lantas hero pon telah turut di-transformer-kan menjadi vampire satu kumpulan bersama wanita cantik itu selepas menerima darah daripada wanita cantik itu.

Begitu la asal usul transformasi hero daripada manusia ke vampire.

Tahun 2006.

Hero membuka sebuah kedai menjual wine. Bertemu dengan heroin, anak kepada bekas kekasihnya yang telah mati. Lepas bercinta dengan emak, hero bercinta pula dengan anak pula. Namun kisah cinta mereka mempunyai halangan yang besar. Tidak mungkin mereka dapat bersamanya selamanya kerana latar belakang mereka dari kumpulan yang berbeza. Sorang mamalia dan sorang lagi reptilia. (Dalam citer ni vampire berdarah sejok hehe)

Bagaimanakah kesudahnya?

Kesudahannya adalah malang sekali kerna vampire memilih untuk kembali ke tempat asalnya.

 
Untuk meneruskan kehidupannya vampire (hero) itu harus minum darah. Maka disini ianya mengundang sedikit loya tekak melihat adegan meminum darah itu. Jadi pada u all yang mahu menonton citer ni, berhati-hati lah ya. Sediakan asam boi kat tepi untuk menghindarkan rasa loya itu. Hehehe.


Para pelakon utamanya :

Lee Seo Jin as Baek Jung-won. Dalam citer ni dia tidak lah segagah dalam citer Lovers...hehe



Park Han Byul as Ji Woo



Son Tae Young as Yi Hwa. Wanita cantik itu aka tukang dapatkan stok darah.

No comments: