Friday, May 25, 2007

KDrama : Hello! Miss (2007)



Synopsis
Hwa Ahn Dang owner, Soo Ha, is trying to save the place from being bankrupt. She meets Dong Gyu and Chang Min, the grandsons of a wealthy man, who had worked for a long time at Hwa Ahn Dang before. Together with a crazy woman's daughter 'Hwa Ran', they get involve in a dangerous love story... This drama is adapted from the novel, "Kimchi Mandu."

 
Starring : Lee Ji Hoon ,
Lee Da Hae , Ha Suk Jin , Yoon Mi So , Ryan

Total episode : 16

Genre : Romance comedy

Credit : DramaWiki,
Soompi, WITHS2



sekali saja scene kat full house...kat pulau ropanya ini rumah

Komen ringkas : Citer ini mengecewakan saya. Cheq raso nak katok penulis skrip sama pengarah nya hahaha

Nak kata best sangat tidak dan nak kata tak best pon tidak cuma citer ni tidak memenuhi piawaian kisah cinta seperti yang penonton inginkan hahahaha Biasa la kan bila tengok drama kita musti nak tengok hero heroin cintan cintun tapi tiada dalam citer ni di awal mahupun pertengahan episod. Episod 15 baru ada, baru la chentar pihak lelaki dibalas oleh pihak pompuan. Brapa lama mau tunggu daaa. Memang teruja banget untuk menonton ini drama tapi hasilnya kurang menarik. Mungkin juga sebab citer ni diadaptasi dari komik maka jalan citer dia kurenggg gitu kan

Citer mengenai Lee Su Ha, pemilik rumah pusaka lagi bersejarah iaitu Hwa Ahn Dang di sebuah perkampungan. Seorang usahawan kaya raya bernama Hwang Man Bok ingin memiliki rumah pusaka tersebut sebab rumah tersebut ada sentimental value pada diri nya dan dia ingin menghabiskan masa tua nya di dalam rumah itu.

Cara pertama dia guna ialah dengan meng-offer untuk membeli rumah tersebut dengan harga yang lumayan. Malangnya offer nya itu telah di tolak bulat-bulat oleh Su Ha dengan alasan rumah tersebut bukan untuk dijual sampai bila-bila walaupun telah kelihatan daif. Walau ribut taufan datang melanda Su Ha tetap tidak akan menjual rumah pusaka itu.

Bila cara pertama tidak berjaya, Encik Hwang telah menggunakan cara kedua iaitu dengan mengarahkan 2 cucu lelaki nya yg kacak lagi bergaya memikat Su Ha hingga berjaya.

Gitu la rangka jalan citer nya. Para pelakon seme dah ngam cuma jalan citer kureng. So anda saksikan lah sendiri. Mungkin perasaan anda akan berlainan dengan saya. Jangan mudah terpengaruh yek hehehe

Para pelakonnya pula :





Lee Ji Hoon as Hwang Dong Gyu

Watak dia dalam citer ni sangat berbeza dengan citer Wonderful Life. Anda akan suka dia dalam citer ni seperti mana saya teramat suka hehe. Karekter hero ngn heroin juga sangat kimia dalam citer ni. Tu yang buat lagi frust sebab hero ngn heroin dah ada kimia, jalan citer plak kurang rasa dan rempah ratus...;p




Lee Da Hae as Lee Soo Ha

Drama baru selepas My Girl. Boleh kata watak dia lebih kurang sama dengan My Girl. Cuma dalam My Girl dia mcm bengong² dan tak serius sket kan..dalam citer ni dia seorang yang bertanggungjawab dan tegas. Kalau anda peminat Lee Da Hae jangan ketinggalan menyaksikan drama ni. Kalau tengok heroin ni blakon watak komedi mesti tingat kat Amy Mastura.




Ha Suk Jin as Hwang Chan Min

Selaku pihak ketiga yang sering kacau daun itu di antara hubungan hero dan heroin. Sepupu kepada hero. Lebih kurang jugak dengan citer My Girl dimana sepupu sepapat jatuh hati dengan heroin.




Yoon Mi So as Suh Hwa Ran

Tak banyak yang boleh diperkatakan tentang dia.



Ryan as Lee Joon Yong (Soo Ha's half brother)

Abang tiri kepada Lee Soo Ha




Encik Hwang Man Bok, datuk kepada 2 orang hero diatas. Kesalahan dia hanya mencuri seekor lembu dari Hwa Ahn Dang 30 tahun dulu tetapi dibenci seperti telah membunuh sebuah keluarga miskin yang mana kesalahan dia tidak dapat dimaafkan oleh penghuni Hwa Ahn Dang sampai bila-bila hehe Lawakss


 
Kamus Korea


Miss = Aeigisshi (ejaan penuh)
Oraboni = panggilan penuh lagi bersopan untuk abang...panggilan pendek yg biasa Oppa
Mandu = dumpling / dimsam...tiada kaitan dgn 'pemandu' atau 'memandu' yach hehe ;p

No comments: