Thursday, December 15, 2005

Filem : Unborn (2003)



Summary

Based on an urban legend that became the talk of the town in the year 2000, The Unborn is written and directed by Bundit Thongdee. His previous works includes: 'HOE DOWN SHOW DOWN' - the #2 highest box office grosser in 2002; 'THE FATHER'S HERITAGE' which are well accepted by both audiences and critics.

The story begins when Por (Inthira Charoenpura, 'Nang Nak') wakes up in hospital, after being brutally beaten by a drug dealer, to find herself going to give birth. Frightened and confused, Por finds herself confronting strange and disturbing events. She hears the weird voice of a child, she can't see but whose doll moves around by it. As well, she has to deal with the appearance of a mysterious woman (Prangthong Changtham, 'Tigress of the King River') who she has never met before. Danger is all around her and she gets caught up in a series of life-threatening situations.Trapped between reality and illusion, Por faces the most terrifying experience of her life...



Sawadikap. Ni citer Siam ye dek non. Sapa yang peknen atau mengandung atau bercadang utk peknen dalam masa terdekat ni tidak digalakkan menonton yach. Citer ini kijam lagi brutal tok baby dalam perot anda. Saya yang tidak peknen ni pon terus memegang perot sewaktu juga selepas menonton pilem ini. Perot okke tak sebu *ahhh menomlah eno utk kelegaan perot anda* :D

Citer dia mengisahkan Por (baru tau dia ni heroin citer Nang Nak jua) penjual juga penagih dadah yang hampir di bunuh oleh cip dia sbb cip dia sudah dapat tau yang Por telah selewangkan dadah² yg hendak dibekalkan pada org awam. Por dibelasah dengan terok (mangkok hayun nye jantan blasah pompuan) dan dihumban ke dalam sebuah tasek. Keesokkan harinya Por mendapati dirinya terlantar di dalam sebuah hospital dan dokter mengesahkan Por peknen (luar nikah). Semasa di spital Por telah diganggu oleh 'suatu makhluk'.

'Makhluk' ni sebenarnya mau kan pertolongan Por utk balas dendam. Kenapa Por menjadi pilihan adalah kerana Por peknen dan juga pernah dihumban ke dalam tasek yang sama di mana 'makhluk' tersebut mati dibunuh dengan kijam semasa mengandung yang mana bayi nye dalam perot telah di ambil utk dijadikan tangkal di sebuah kasino.

Maka terbongkar la lepas satu rahsia satu rahsia satu rahsia hinggakan dokter yang merawat Por kat spital tu pun tetiba ada kaitan dengan kes bunuh iteww 'makhluk'. Tang ni bleh gelak sket...hahaha. Sebabnye dokter ni yang nasihatkan Por jangan ambek dadah tetiba nak bunuh Por ngn suntik dadah kat Por sebab marahkan Por bongkar rahsia kematian 'makhluk' iteww yang ada kena mengena ngn anak dia. Boleh tahan seram la citer dia dan hero dia pon boleh tahan esmem...ahakss. Selamat menonton.

No comments: