Monday, April 11, 2005

Filem : Art of the Devil (2004)

Image hosted by Photobucket.com

Seram gak citer ni pasal ilmu itam atau dengan kata lain santau menyantau orang. Mulut keluar belut, keluar pisau cukur seme. *Adehh ngiluu* Sorg pompuan bernama Boom *bek ground musik cik cik kecik kebum boom boom boom bunyik laguu* Boom ada affair ngn somi orang yaitu Incik A. Pas tu pregnant. Bila tau pompuan ni pregnant, biasalah lelaki yang tak bertanggungjawab dia akan cakap suruh gugurkan dengan alasan bukan anak dia. Lepas tu suruh pompuan tu jangan ganggu dia lagi. Hangin satu badan la pompuan ni dan bercadang untuk membalas dendam. Pegi la dia jupe bomoh siam untuk menyantaukan Incik A satu famlili juga rerakan Incik A yang pernah merugul Boom gak.

Image hosted by Photobucket.com
mari mengangkang :P

Alkisah Incik A ni ada 2 minik ropanya. Abis seme famili minik kedua dia pun Boom kasik santau. Memula dia kawen dengan anak lelaki Incik A ni dengan cara nasik kangkang yewww. Jadi anak lelaki tu terguda sama Boom lalu depa kawen. Pas kawen somi Boom ada curiga sama Boom sebab ada jupa ‘tangkal’ dalam beg Boom. Lantas di santau gak la somi dia sampai mati. Jahat nyeee. 

Image hosted by Photobucket.com

Antara yang terselamat choma anak pompuan dan anak lelaki bongsu Incik A dari minik kedua. Anak minik petama seme mati. Anak pompuan Incik A terselamat mungkin sebab dia ada pergi mintak pelindung sama bomoh siam yg lain sejurus berpindah ke rumah peninggalan ayah dia atas nasihat kawan dia. Dalam rumah tu ada roh tak tenteram (yang mana kesemua famili minik pertama mati dalam rumah tu) juga anak si Boom yang mati tak cukup bulan dalam perut. Dia simpan mayat anak dia dalam sebuah kotak. Ada sorg reporter yg esmem (yak ni hero) sedang menyiasat kes bunuh ni pun hendak disantau nya sebab dah nampak warna sebenar Boom.
Image hosted by Photobucket.com
hero esmem...ehem ;)

Pendek kata selagi belum tutup mata santau org je la keje si Boom ni. Dalam islam boleh jatuh syirik bab santau menyantau orang nih sebab telah menganggap ada kuasa lain yang lebih berkuasa dari Allah. Istigfar la bebanyak kalau rasa sakit ati tu. Kena tengok konsenteret citer ni sebab dia banyak flash back.

No comments: