Wednesday, November 24, 2004

Jalan-jalan : Danga Bay





Balik kampung baru ni berkesempatan pi Danga Bay untuk bersarapan pagi. Kejadian berlaku di raya ke-5. Jam 6.30 pg aku bangkit dari tido. Pas solat dengan kadar segera aku sama amma bergegeas ke Bangunan A, Wisma Persekutuan, Jalan Air Molek,JB untuk membuat IC baru kunun-kunun nye la. Malam sebelumnya tu amma sedara aku yak itu amma kazen tokin a.k.a Leen dah bagi tau jangan pi time coti skola. Cam besa aku degil nak pi jugak *degil la ko ni belalang* Sampai sana dalam kol 7.15 pagi org dah panjang beratur haha Aku tengok amma, amma tengok aku. Sengih. Kami pun sambil tersipu-sipu membelahkan diri dari situ lantas menuju ke keta.



Next, mak aku kata mao makan sarap kacang pol lak kat gerai makan sblh Dewan Jubli tu. Belom bukak lagi. Tokeh kedai masey mabok ketupat ngn rendang kot. Pas tu aku cakap kat amma pi Danga Bay je la. Terus amma setuju sebab mmg dia nak bawak aku pi bekpes kat Danga Bay. Murah katanya dan makan mcm2 ada. Sampai sana dlm kol 8 pg gerai belom bukak. Dok relak jap kat bawah sampai menikmati udara nyaman. Danga Bay, aku bole kata sebuah tempat tarikan pelancong yang menarik. Sebelum tu aku lalu kat depan Water Front City (depan Mahkamah JB) Orang kata tempat tu dah tutup, tak laku. Projek juta2, last-last tutop. Sapa nak jawab tu *sighs*



8.30 baru gerai yang ada buffet sarapan tu bukak (gerai lain lom bukak. Aku sama amma pon naik. Makanan panas-panas. Antara yang ada lontong, mee goreng, mihun goreng, nasik goreng, kue tiau goreng, roti celop telur goreng, roti bakar, nasi lemak, sandwich telur, buah semikai, air oren, fopi dan teh. Semuanya berharga RM5.50. Boleh makan sampai pengsan ;)




Kalau anda berpeluang ke JB jgn lupa singgah Restoren Lambaian Seri Bayu di Danga Bay utk bersarapan pagi. Kalau tidak anda akan menyesal. Sekali cuba pasti nak lagi :)

No comments: