Wednesday, May 03, 2006

Sinetron : Iman



Sinopsis

Sinetron ini merupakan sinetron serial, yang diangkat dari sebuah majalah bertiras tinggi yang saat ini sangat diminati oleh pembaca, "HIDAYAH".

Kisahnya terdiri dari rangkaian episode-episode, yang dalam setiap episodenya, merupakan cerita lepas yang berawal dan berakhir. Meski merupakan cerita lepas, namun dalam setiap episodenya, cerita itu memiliki kesatuan tema dengan episode-episode lainnya. Maka demikianlah, sesuai dengan judulnya, Sinetron ini akan selalu mengusung tema-tema yang mengandung muatan moral-religius, dengan pesan agar kita berhati-hati dalam bertindak dan bertutur serta tidak mengulangi perbuatan yang salah/ tidak benar/tidak terpuji, seperti yang terjadi dalam setiap episode serial ini.

Bacaan lanjut sini yach

brengsek sungguh ni somi menendang isterinya yg hamil

Last wiken balik JB. Cam besa lah kan kalu balik JB, harus pi wat lawatan kat gerai² yang menjual cd lanun untuk cuci mata hehe. Sebab kat KL ada tak jupe carik VCD / DVD citer yg gue mau. Tapi tu la kan ampess je derang ni kan jadik lanun secara terangan. Secara tak sengaja gue pun terlanun sama :P Skali terjumpa la ini vcd. Macam penah ku liat cover dia. Ya terliat sewaktu aku usha satu per satu koleksi sinetron terbitan MD Entertainment.

Citer ni sama kompeni terbitan sinetron DIA. Dari mana laa lanun² ni dapat vcd ni. Disebabkan aku tak terjumpa cd ori kan, maka nya aku pon melanunkan dirik ngn beli ini citer dan lagi satu citer. So rasanya DIA pon musti ada vcd ni.


VCD ni sebenarnya lakon semula citer panduan dan pengajaran yang diadaptasi dari majalah Hidayah kat Indon. Majalah ala² Mestika la ni. 30 menet je durasi tayangan.

Lam cd ni citer pasal penjudi, peminum arak, somi yang tendang perut isteri yg hamil sampai keguguran, yang bila mati mayat dia tak diterima tanah. Mcm² masalah timbol sewaktu nak kebumikan mayat. Dari mula turun umah sampai ke tanah perkuburan.

Engsap la kan tengok. Sewaktu hidop ko huha huha tak henggat Tuhan, dah mati menyusahkan orang kampong plak. Mana yang baik kita amek la ikhtibar ya.

mayat tetiba jadik berat sepikol

Lakonan utama iteww heroin putih gebo Tamara....*betolkan lidah* Bleszynski. Ya Tamara Bleszynski heroin drama Hikmah. Yang tak puas ati nya kat website dia tulis ada Teuku Ryan sama Gunawan tapi lam cd tak de pong *tumbok² buku lima* Ini tidak adil. Akan gue kemukakan di pengadilan :P Kena mintak tulun pengacara Andi la cenggini...haha

mayat terapung sbb lubang kubur tetiba banjir

Next, akan apdet citer Taubat. Citer pasal mempersekutukan Allah sbb nak cepat kaya. Lam citer ni Dwi blakon kena rasuk. Yo yo an jek yeww. PERINGATAN : Sapa yg lemah semangat, ada kencing manes ke, sengal² sendi ke :P, nanti scroll ke bawah selo² yach. Gambar nye menakutkan huhuhu

No comments: