Tuesday, October 24, 2017

Tombiruo (2017)


Sudah tonton kah?  

Ya sudah. Seperti yang tulis di fesbuk, akak kopipes je lah. 

Lagi 10 tahun boleh baca balik sambil sengih-sengih.



Dengar khabar kutipan dah 4 juta. Ayoh kita semarakkan lagi kutipan hingga cecah 40 juta. 

5 sebab kenapa anda yang belom tonton Tombiruo kena pergi tonton. 

1. Tombiruo diadaptasi / inspirasi dari novel Tombiruo seorang penulis lelaki. Selalunya novel penulis perempuan yang diadaptasi.

2. Penulis lelaki itu bernama Ramlee Awang Mushid. Orang nama Ramlee ni aura dia lain macam sikit bila berkarya. 2 lagi Ramlee yang power dalam bidang masing masing. P.Ramlee dan Ramli MS. 

3. Lokasi di hutan. Selalu kita dihidangkan dengan cerita orang kaya melampau lampau. Rumah agam ala istana, kereta mewah, jam tangan pakai 2, makan guna sudu garpu. Dalam Tombiruo tiada semua tu yang ditonjolkan. 

4. Buat kali pertama rasanya dalam industri perfileman hero di layar besar tak nampak muka. Nak tengok muka kena tengok di layar kecik jam 7 malam. Peminat kena buat 2 kerja pulak. Pasrah akak. Kan kan kan. Inilah yang dinamakan Tuah. Harap heronya ikut resmi padi. Makin berisi poket, makin menunduk.

5. Di manakah terletaknya kekuatan Tombiruo? Pada kelajuan dia berlari kah? Atau pada topengnya ka? Kekuatan Tombiruo terletak pada huruf T. Topeng, Tuah dan Titian Cinta. 

Kakakaka
Pak Mat kena langgar motoka

Kbai.




Dan siapakah gerangan yang pakai six pek palsu ni?

Kikiki
 

No comments: