Tuesday, October 05, 2010

Puisi : Aku boring



Aku boring
Kenapa aku boring
Maseh menjadi tanda tanya

Aku boring
Ku toleh ke kiri dan ke kanan, ke atas dan ke bawah
Namun maseh boring

Boring dan kehidupan se-akan sehati sejiwa
Tatkala boring manusia akan berfikiran machiem-machiem
Di sebabkan boring aku cuba berpuisi

Puisi boring ini ku tulis sewaktu kekenyangan makan mee siam kuah
Mahu lelapkan mata sebentar, tidak bisa
Lantas aku pun menaip

Oh tohan
Kenapa hidup ada keboringan
Keboringan melanda sewaktu di pejabat
Kenapa ianya terjadi

Ingin ku apdet blog namun tiada modal
Ku gagahi jua memerah tulang empat kerat menulis sesuatu
Tidak mahu menghampakan pengunjung yang datang

Suasana menjadi kelam tiba-tiba
Pandangan ku kabur
Aku harus merencana sesuatu
Ya aku harus mencari sebiji bantal

Ciss aku sudah mamai
Dek penangan ubat yang tidak terlarang
Aku sudah tidak tahan
Mata semakin mengecil
Dan terus mengecil
Aku pasrah dengan segalanya



No comments: