KUALA LUMPUR - Kepayahan ramai warga kota untuk membayar tol di laluan tunai pada waktu puncak dirasai sendiri oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Mansor (gambar kecil) yang terpaksa menunggu 15 minit sebelum dapat membuat bayaran di Plaza Tol Jalan Duta semalam.
Bacaan lanjut untuk melihat gambar kecil
Ya kebetolan ambe pon ada nak komplen mengenai plaza tol nih. Dah lama memendam hal ni. Hendak ku ajukan tapi pada siapa. Owh Tohan
1. Ambe pon tak faham jika ada warga kota yang tidak sudi untuk membeli Touch n Go jika hari-hari melalui plaza tol
2. Tapi ada warga kota yang tak guna Touch n Go sebab katanya nak claim duit tol kat company. Kena ada resit. Yang ni faham. Tapi takkan semua orang yang beratur panjang di lorong tunai claim company ek?
3. Ok tu gasak dia la sebab tiada kaitan sangat dengan ambe sebab ambe pakai Smart Tag...hik hik
4. Yang paling tak faham ialah mengenai lorong tunai di plaza tol yang tidak di seragamkan di satu tempat.
5. Sebab saya pernah terkena beratur panjang di belah kanan nak ke lorong Smart Tag. Ingatkan jem apa lah. Ingatkan ada Abang Jem tengah edar free gift ke ahaks. Rupanya beratur panjang akibat pemandu nak ke lorong tunai yang ada seketul di sebelah lorong Smart Tag, yang telah mengacau kelancaran pemandu Smart Tag. Ini boleh mendatangkan hangin. Belah kiri pon dah ada lorong tunai, tup tup belah kanan sebelah lorong Smart Tag ada satu lorong tunai.
6. Persoalan saya : WAE?? WAE?? Apa kah rasional nya? Boleh jelaskan apakah sebab nya yang tidak kita ketahui?
7. Kenapa tak seragamkan lorong tunai semua di belah kiri, kemudian di tengah lorong Touch n Go dan belah kanan sekali lorong Smart Tag. Jadi pemandu dah boleh rancang nak pergi belah mana bila tiba di plaza tol. Seragamkan di seluruh negara
8. Contoh plaza tol nya ialah Plaza Tol Subang (nak menghala ke KL) dan Plaza Tol Seafield (nak menghala ke USJ)
9. Mohon pihak Datuk terjah plaza-plaza tol ini dan mengambil tindakan yang sewajarnya
10. Sekian
No comments:
Post a Comment