Friday, December 14, 2007

Filem : Herb (2007)


Synopsis

Sang-eun, a beautiful 20-year-old girl, but is mentally challenged. One day, she happens to meet Jong-Bom and deludes herself to think him as a beast under the vicious spell. Her mother who has taken care of her with such dedication feels a bit concerned and neglected as her love begins. However, least expected hardship come up and Sang-eun has to face the world all by herself.

Cast :
Kang Hye Jung , Jung Kyung Ho

Credit :
Hancinema



Dah lama tengok citer ni. Lupa dah la pasal apa. Sebab nak apdet kdrama lakonan heroin ni, skali la apdet citer ni sebab ada sket kaitan. Ok ingat sikit.

Citer ni mengenai heroin yang berusia 20 tahun tetapi mental dia berumur 7 tahun dan rakan-rakan dia semua budak sekolah tadika.

Kemdian ada sorang pegawai polis terpikat pandang pertama dengan wajah beliau dan mahu mengoratnya. Tetapi bila pegawai polis itu mendapat tahu yang dia terencat akal terus pegawai polis itu cuba menjauhkan diri. Satu tindakan yang tidak wajar saya kira dari seorang pegawai polis. Ooo nak kawan dengan orang cantik dan normal je ek. Nak kawan je kan, bukan nak kawin terus pon. Cett.

Akibat dari satu insiden, pegawai polis itu pon insof dan tidak menjauhkan diri dari pompuan Herb itu (sebab tajuk citer dia Herb hehe)

Touching jugak la citer ni. Nanti mak pompuan tu mati dan dia tinggal sebatang kara. Sedih giteww. Dapat dilihat bagaimana budak bermasalah mental juga ada keinginan untuk bercinta tapi disebabkan keadaan nya yang kurang normal itu mungkin tak de jejaka yang sudi bercinta dengan nya. Bagaimanakah penjelasan mahu dibuat pada orang yang sebegini...

Bukan ku pinta lahir ke dunia
Bukan ku pinta cacat begini
....(tak ingat lirik dah)

No comments: