Friday, November 30, 2007

Filem : 2 Faces of My Girlfriend (2007)



Synopsis

23-year-old Gu-chang has never been kissed and his friends always make fun of himnot having a "proper" experience. One day, he picks up a lost purse, which leads himto meet the owner of that purse, Ani. He falls in love with this lovely girl who is also abit strange and wild. She seems to be a perfect girlfriend for Gu-chang only until hefinds that Ani has multiple personality disorder due to a harsh memory of her ex-boyfriend’s death. Ani is just one of her alternative characters, and her real name is Yuri.

Cast :
Jeong Ryeo Won , Bong Tae Gyu

Director :
Lee Seok Hoon

Credit :
Hancinema

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

penampilan pertama dalam filem


Sebuh citer komedi romantik.

Citer ni mengisahkan seorang lelaki yang mempunyai teman wanita yang mempunyai 2 wajah. Sekejap dia jadi bidadari ayu lagi sopan santun kemudian dia boleh bertukar menjadi gangster mengikut suasana sekeliling. Kebiasaan nya wanita itu betukar menajdi gangster selepas dia ting tong akibat terlebih minum soju. Hal ini mengkonpiuskan lelaki itu. Sangkaan lelaki itu dia telah berjumpa dengan wanita idaman yang dicarinya selama ini, rupa-rupanya wanita itu merupakan seorang makhluk pelik di atas muka bumi. Sungguh menghampakan dia.

Alkisahnya wanita itu mempunyai personality disorder akibat dari kematian teman lelaki nya beberapa bulan lalu. Kematian itu memberi satu tekanan hebat pada pompuan itu. Lantas untuk menidakkan fakta kematian itu, pompuan itu bertukar menjadi seorang wanita yang mempunyai pelbagai karekter. Salah satu cara untuk menghindarkan tekanan perasaan dapat dipelajari melalui pilem ini yach hehehe



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

antara hero korea yang membuktikan plastik surgeri bukan segalanya...tetap laris utk watak utama...ke pengarah kaum kerabat dia kot...speku jgn tak speku...nnti cek...hehehe


Teman lelaki wanita itu mati sewaktu mereka sedang mengikuti ekspedisi ke antartika. Dan yang lebih memberi tekanan pada wanita itu ialah teman lelaki nya mati selepas menyelamatkan nya daripada mati kesejukan.

Dalam dunia ni segala peristiwa yang berlaku terhadap kita samada baik atau buruk kita tidak dapat nak menghindari kan diri kan. Especially musibah yang melanda. Cuma satu saja jalan penyelesaian nya iaitu "redha".

Bak lagu Anuar Zen 'bersabar la menerima segala galanya dengan redhoooo'

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



Keseluruhan citer tidak mengecewakan. Boleh la layan. Tapi saya rasa yang bakal mengecewakan beberapa pononton ialah hero nya. Tidak baik tau diskriminasi hehehe.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
keje part time watak hantu extra haha

**************************

Sedikit pemgumuman buat pembaca setia blog ini yang dihormati, yang dikasihi lagi budiman yang makan dipinggan minum di cawan. Cewah setia katanya hehe. Terima kasih. Blog ini akan ditutup seketika jika saya berada diluar kawasan liputan atau keje-keje pembinaan sedang dijalankan. Sila pilih jalan alternatif untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas. So don be kawatir. Sekiranya saya mahu bersara dari memblog ke, nak tutup blog selamanya ke, saya akan beritahu. Eh tak kot. Tapi kita hanya merancang. Blog ni cuma ribiu meribiu pilem dan drama saja. Kalu tidak dapat baca ribiu niari, esok lusa tulat pon bole baca. Bulan depan pon bole baca, ye tak deknon? Ala macam u all baca novel, cerpen, enitaim can read one..okke...daaaa *lambai ratu*

No comments: