Monday, October 08, 2007

KDrama : The Legend (2007)


Pra tonton Episod 1

Citer ni nampaknya begitu mengujakan. Drama terbaru lakonan hero Winter Sonata selepas 5 tahun menyepi lepas drama Winter Sonata. Sebelum tu beliau muncul ciput dalam Hotelier Jepun. Drama epik period. Tajuk Korea berbunyik 'Tae Wang Sa Shin Gi'. Tajuk lain citer 'The Story of the First King's Four Gods'

2 kali pandang citer ni ada aura Lord of The Ring. Citer mengenai 'King' dan 'God'. Ada 4 'God'. Sapa yang dapat mengusai 4 'God' ni akan berkuasa menjadi 'King'. Kalau jatuh ke tangan orang jahat, maka 'King' nya akan jadi jahat dan menjahanamkan dunia dan sebaliknya. Gitu la yang saya paham.


aura jahat dan aura baik sedang bertelagah...aura seri dr. ibrahim yang punya...heheh


dalam citer ni dia pegang 3 watak kalu tak silap...ni versi 2000 tahun yang lampau...





ni bukan pesta bunga api yach...kuasa jahat sedang mengamuk


ni kuasa jahat iteww yang bernama 'Pheonix'...seekor burung...asal jahat musti dari api kan...oleh itu jangan main mercun...jahat lagi merbahaya...

 

ni plak 'White Tiger' datang untuk menangkap 'Pheonix'...

 

ni plak 'Turtle Snake'...muka ular bodi penyu...penyu menangis siapa laaa tahuuu...tak tahu adek tak tahu...

 

ni plak sang 'Dragon'...

 

mahu membunuh 'Pheonix' bangkit...

 

watak crook dia...'oii mak jeton aku pon ada 2 cincin berlian taww' ;p

Sambungkan episod seterusnya....hero kembali ke Heaven setelah gagal menjadi 'King' sebab 'Pheonix' mengganas dan jadi jahat...'Pheonix', 'White Tiger', 'Turtle Snake' dan 'Dragon' merupakan '4 Gods' seperti tajuk di atas dan mengikut hero ke Heaven.

2000 tahun berlalu dan sekarang semua manusia sedang cuba mendapatkan 4 Gods yang sedang beristerirehat di Heaven tadi untuk menguasai dunia. Siapakah yang berjaya? Kita tunggu tammat nya citer ni. Ada 24 episode semua nya. Sekarang baru episod ke 7 di siarkan.
Boleh agak kenapa citer ni hits. Set lokasi dia gempak, kesan khas yang digunakan juga gempak, juga penampilan berlainan dari Encik Bae Yong Jun.

No comments: