Wednesday, May 30, 2007

Filem : The Restless (2006)



Synopsis
It is AD 924, at the end of the United Shilla Dynasty. Continuous riots sweep the land ruled by a corrupted government. Evil forces are rampant and malicious demons roam the land. YI Kwak, born with the powers to see spirits, joins the royal demon hunting squad, ‘Chuh-yong-dae’ after losing his fiancĂ©e, Yon-hwa to evil demons. YI Kwak excels as the most talented warrior of Chuh-yong-dae and the royal squad seems to gain momentum as powerful fighters against the forces of darkness. Then one day, YI Kwak drifts into Joongcheon, the world of the dead through a strange shrine. Joongcheon, the intermediate world between Heaven and Earth, a place souls remain for 49 days, preparing for reincarnation.


Starring : Kim Tae Hae , Jung Woo Sung

Director : Jo Dong Oh

Credit : Hancinema
kenalkah anda pada hero ini? hero 'daisy' dan 'a moment to remember' yach...ada remember?

Sebuah period movie berkisar di alam 'midheaven’ iaitu alam di tengah-tengah antara bumi dan syurga / neraka di mana di 'midheaven' ni manusia yang dah mati menunggu gilirian untuk dilahirkan semula dalam masa 49 hari.

Midheaven ni perasannya mcm adek bradek ngn Midvalley plaks hehe.

Citer mengenai hero yang telah menyelamatkan sebuah kampong dari gangguan makhluk jahat / demons kemdian dibelot oleh orang kampung itu dengan diberi minum air bercampur dengan ubat tidur lantas hero ketiduran lena tidak sedarkan diri. Alih-alih jaga beliau telah berada di suatu alam yang lain, alam yang suci bersih dari sebarang perbuatan dosa iatu berada di alam 'midheaven'


masih ingat pada ini heroin? ini pilem terbaru beliau...

Di 'midheaven' hero bertemu dengan kekasihnya yang sudah mati di dunia tetapi di 'midheaven' kekasihnya itu tidak mengenali dirinya. Ye la sebab dia sudah berlainan identitas. Kekasihnya tu juga telah menjadi seorang wirawati yang yang tera beraksi lagi boleh terbang-terbang di mana tugasnya menjaga keamanan di 'midheaven' itu dari diganggu oleh para penjahat yang cuba untuk mencerobohi dan mencemarkan keamanan 'midheaven' untuk merampas kuasa.

Makanya nanti banyak la adegan bertarung pedang sambil beraksi terbang di udara sebagai mana anda boleh lihat dalam pilem-pilem sebegini. Teknik CGI juga banyak kedapatan dalam pilem ni dan juga kedapatan sket unsur-unsur Lord of the Ring dari segi kostume juga makhluk asing nya. 

No comments: