Wednesday, December 13, 2006

KDrama : Island Village Teacher (2004)




Synopsis
 
Hong Eun Xiu (Han Ji Hye) accidentally witnessed a murder by a ruthless gangster and was placed under the protection of the police. Chiu Hao Tai(Kim Min Jong) was assigned to protect her and their relationship start off badly since she always tries to runaway from him. After numerous attempts by the gangster to silence her, they have to runaway to an island whereby they were mistaken by the local as the new teachers and the volunteered doctor, son of a famous doctor Chong Jai Do (Lee Dong Wook) falls for Eun Xiu.


Starring : Han Ji Hye , Kim Min Jong,
Lee Dong Wook , Park Eun HyeTotal episode : 16

Credit : SBS, Drama Wiki

Citer ni pon nak kata tak best, boleh tahan la. Nak kata best sangat pon idak ler. Cam biasa drama Korea makin di layan makin makin syok dan nak tahu apa kesudahan citer dia. Tak macam drama Melayu makin di layan makin tah pape dan terus givap nak tengok (baca : Mitosastras) Boleh tahan tengok 2-3 episod yg awal. Mungkin tak de tahyul mcm Bawang Putih Bawah Merah kot hahaha.

Berbalik pada kdrama ni, disebabkan kualiti vcd Island Teacher yang saya ada ni tak berapa bagus makanya saya tak tahu ending nya gi mana sebab cd dia tersekat-sekat. Adegan dekat nak abis pada setiap cd dia akan terus stop sendiri. Brengsek punya cd haha Nasib baik cd pinjam.

Walaupun banyak komen kata citer ni 'kureng', saya hanya nak tengok Han Ji Hye dan Lee Dong Wook hehe.

Citer ni mengisahkan heroin yg dengan tidak sengaja telah menyaksikan satu pembunuhan yg tak berapa kejam di tempat letak kereta dalam sebuah bangunan. Pembunuh telah menikam perut mangsa dengan sebilah pisau dan kemdian pembunuh terus melarikan diri. Pembunuhan sedemikian mungkin boleh masuk katergori pembunuhan tidak berapa kejam kalu nak dibandingkan dengan pembunuhan yang melibatkan bom mayat dan juga membungkus mayat dalam plastik sampah dan kemdian membaling mayat dari atas beranda umah pangsa.

Kerana terperanjat melihat adegan tikaman tersebut maka heroin pon termenjerit lah hingga pembunuh pon terperanjat mendengar jeritan heroin itu.

'Cesss ada saksi plak nampak aku bunuh. Sajen tangkap itu pompuan sampai dapat kemdian potong dagingnya kita buat sate' mungkin kata ketua pembunuh

Malangnya pembunuh itu tidak dapat mengejar heroin kerana di halang oleh pihak polis. Sejak dari kejadian pembunuhan tersebut heroin telah dikawal rapi oleh seorang inspektor polis iaitu hero untuk menjadi saksi penting pada kes perbicaraan pembunuhan nanti

Dalam masa nak tunggu hari perbicaraan kehidupan heroin tidak lagi bebas seperti dahulu. Nak pergi kemana-mana harus ditemani oleh incik inspektor itu kerana nyawa heroin dalam bahaya. Telah ada beberapa percubaan menculik heroin tapi gagal.

Kemdian lari punya lari...lapan lagik...lari untuk selamatkan diri sebab orang jahat tak henti-henti mengejar mereka untuk hapuskan saksi, hero dan heroin telah tersesat di sebuah pulau. Sampai di pulau tersebut mereka telah disalah sangkakan sebagai guru yang baru datang dari Seoul. Kebetolan pihak sekolah dipulau tersebut sedang menantikan kehadiran cekgu baru. Maka jadi la hero dan heroin cekgu pelesu di sekolah di pulau sana.

Bagaimanakah kesudahnya? Saya pon tak pasti samada hero mati atau tidak. Saya hanya sempat tengok adegan hero kena tikam pada episod akhir dan kemdian bunyik cd krek krek krek...terus keluar mesej 'bad disc' yak ni cd jahat. Ni musti penjahat yg sabotaj haha.

Kalau anda dah tak de citer sangat nak tengok boleh tengok citer ni.

Mari kita tengok para pelakonnya pula




Han Ji Hye. One of my faveret actress. Dalam citer ni dia keje bahagian jaga makanan kat spital. Apa org pangge kos ni? Food nutritious ke hapa. Kemdian dia mahu melanjutkan pelajaran ke luar negara. Masa last day keje tu la dia menyaksikan pembunuhan dan proses dia nak ke obesi terbantut sebab kena jadi saksi pembunuhan. Kendiam seorang doktor syok kat dia dan hampir bertunang. Masa hari tunang dia telah di kidnap oleh orang jahat iteww.


Kim Min Jong. Nama hero ni nak sama ngn actress heroin Fashion 70's ni Kim Min Jung
. Jadinya anda jangan konpius. Adek bradek kembo ke diorang ni mek pon tatau la hehe. Tengok muka hero ni musti ramai yg tak suka kan sebab tak ensem hahaha. Dalam citer ni dia seorang inspektor polis. Dalam dia dok jaga heroin dalam diam-diam dia telah menaruh harapan jeton sameon kat heroin. Hingga la dia sanggup meletak jawatan dia sebagai polis demi keselamatan heroin.


Lee Dong Wook. *wink kat makincik* huhu. Dalam citer ni dia seken hero watak sebagai doktor. Agaknya dia ni kalau tak jadi pelakon mesti jadi doktor kan hahaha. Dalam Hanoi Bride pon dia jadi dokter. Muka dia ada aura dokter gaknya hehe. Mula intim dengan heroin sewaktu bertugas di pulau. Dalam citer ni dia tak se-ensem dalam citer My Girl hehehe




Park Eun Hye. Watak jahat lagi. Sebagai doktor pelatih kemdian syok sama second hero dan akan buat apa saja untuk merampas kembali chentar hatinya. Also dia menipu pasal latar belakang nya. Untuk tidak mahu malu dia kata parents dia ahli perniagaan sakses yg kaya raya. Bila tembelang dia pecah dia bertindak aggresif dengan joint venture sama pembunuh tangkap heroin.

Tamat.

No comments: