Thursday, July 20, 2006

KDrama : To Marry a Millionaire (2005)



Synopsis

To a girl, what is real prince? A warm love story like this may tell you the answer. A poor young guy with no money, but pretend as a millionaire, is hoping to find his fate next half. And then he meets her...

Total episode : 16

Credit : SBS, DramaWiki

Komen saya citer ni sebuah kisah cinta yang sungguh touching dek lakonan sangat berkesan hero nya. Banyak memainkan emosi. Tapi ada kala rasa cam nak masuk lam tibi jap cuit bahu hero cakap

'Elo elo uppa jangan banyak kerot dahi bleh tak? Mek rengsa la tengok u ols asek kerot dahi' haha ('rengsa' adek bradek 'rimas' gak la dikalangan org johor)

Buat kita ikot mengerut dahi sebab dia banyak mengerutkan dahi melakonkan ini watak. Tambahan lagi saya terus ingat sama amma saya yg sokmo tego kalu saya kerot dahi sebab dia kata tak bagus salu kerot dahi. Nanti cepat nampak tua ke hapa mak cakap.

Selain daripada itu gandingan hero ngn heroin veri de kimia umpama gabungan H + 2 + O = H2O = air hehehe

Ada beberapa adegan yang bisa membuatkan saya meneteskan ayor mata kerna dek terlalu menghayati *gelak getik* (kekekek)




kawen bleh naik keta kuda :P


First time menonton lakonan dan gandingan hero sama heroin. Mungkin lepas ni saya boleh nonton drama Green Rose. Muka heroin sangat mengingatkan saya pada aktress Cina Singapura yang fofular sikit masa dulu dan menten fofular skrg yak itu Zoe Tay (dulu saya fanatik drama Cina tv SBC/TCS/MediaCorp)

Citer ini diadaptasi dari realiti tv Joe Millionnaire yg rancangan tersebut saya tak berkesempatan tengok. Ala² Akademi Fantasia pon ada sebab dalam bilik tido pon ada kemra untuk merakamkan aksi peserta mana yang kita nak Afundi. Eh silap tiada Afundi. Ada 8 peserta pompuan hanya sorang akan dipilih dan kawin sama iteww 'jutawan pelesu'. Identiti sebenar 'jutawan pelesu' tersebut akan dibongkar pada akhir rancangan.

Tetapi yang lebih menjadi tumpuan bila mana si hero yang muka bleh tahan taste kena rejek ngn heroin sebab hero dapat nombor corot dalam kelas masa depa satu kelas sekolah menengah dulu. Memula hero jejak kaki ke sekolah heroin suka kat hero terus tulis surat cinta. Pas tau hero dapat nomo corot terus tak suka...muahahaha bleh plak cam tu ek. Peristiwa tersebut membawa hingga depa dewasa yang mana heroin masih tak dapat terima hero kunun bodoh la dari dia. Dah la bodoh skola tak abis, miskin lak tu. Keje pon tah pape tak de keje tetap.

Kemdian bila hero dapat tahu heroin pandang rendah dan tammo kawan sama dia, hero terasa hati dan menjauhkan diri. Buat hal memasing hingga mereka ditemukan kembali dalam satu rancangan realiti tv 'To Marry a Millionnaire' yang mana hero terpilih 'melakonkan' watak seorang jutawan sebab memiliki ciri-ciri yang diperlukan 'Yahoo pakcik kayo'

Ada satu stesen tv yg hampir nazak mahu meninggikan rating maka depa create rancangan tersebut. Lokasi penggambaran bertempat di sebuah daerah di Perancis.
(Huh Perancis? takotnyaaa...takot kena tandok ekekekek...:P)


ini seken hero pon ada taste muka...iteww misai fake sangat potong stim lahhh huhu...tapi tak pe nnti half citer misai ilang

Hero dalam citer ni cam lurus bendul orang nya dan muka salu konpius. Tiap episod musti ada dahi berkerut sebab blur² apa org cakap. However dia seorang yang baik dan kuat keje sebab dalam famili dia yg seramai 5 orang dia yang dok tanggung famili. Ada abang pon tak guna. Asek blaja blaja sampe tua tarak keje. Tang ni rasa cam nak flying kick abang dia.

Yang membuatkan touching pe tau...hero tetap chentar seratus persen sama heroin sebab itu pes lap dia walaupun heroin tak suka dia dan sanggup buat apa saja yg heroin request. Heroin kata tammo jupe hero dah...ok maka hero pon menjauhkan diri as long as heroin puas hati. Kira idop ngn mati dia kerna itu heroin. Kerna iteww heroin pemangkin semangat dia tok terus idop dan berkerja keras.

Heroin ada bilang begini pada hero lepas ditokok tambah. Kalu tiru style Mak Dara lagi ada kesan hehe
'Sudah ko jangan pedulik kan sama aku dan jangan kaco sama aku. Aku tatap tidak sukak sama ko walau engkau kaya jutawan punya misai tebal skali pon. Berambus ko dari sini''Anak ko tak de aku sudah kasik sama orang lain'
'Kashi shama shiapa?'

Eh tu 2 dialog yang las tu iklan :P

Bila heroin dah cakap itew machiem maka hero tatap menten kool dan tidak pedulikkan heroin sebab dia sedar ruang
'oh ok tak pe aku sedar diri aku bodoh tak sepadan dengan kau'
Bila berjumpa ngn heroin dia tak tengok pon muka heroin. Tapi yang sebenarnya lam ati heroin mau dipedulikkan. Cam mentel la giteww kan. Muahaha.

Sehengga la hero bebetol mengambil keputusan menjauhkan diri pergi ke sebuah daerah terpencil demi kebaikan heroin sebab ada satu insiden berlaku. Heroin terasa kehilangan yg amatsss sambil nyanyi lam ati *aku merinduiiiii muuuuuu...ting tong* Lantas dia pon menjalan misi mencari hero. Pas dah jupe hero plak rejek heroin berkata (lepas di alih bahse + merapu)
'Aku miskin tak de pe bleh kasik kat kau Azizah. Dan lagi aku kurang pandai dari kau. Sudah la pergi la kau dari sini. Biarkan aku sendirian di sini''Uwaaa sampe ati kau cakap cam tu. Aku dah tak kisah itu seme...aiman tak kisah...aku cintak sama ko Amran...terima la aku kembali...owh Amran'
Saya sangat sukak part yang mana hero kelihatan hero sejati tidak tunjuk pras menonggeng dia seperti yang salu ditunjukkan dalam kebanyakan love story bila heroin tak layan hero, hero meraung mcm org mati anak sampai air idong seme terkuo, atau tak bermaya mau teruskan idop lantas mau tejunkan diri dari tingkat 20 umah pangsa atau mabok menom brandi sampai lupa dirik atau jupe bomoh ala² Haji Labu bomohkan Manisah...hahahaha

Oh ada lagi satu, lepas hero tammat ngn rancangan realiti tersebut dia terus malatop dan fofular. Dia di-offer blakon iklan dan pilem. Jadik la di bintang pilem menuju puncak gemilang cahaya. At one time dia berada di puncak, dan kemdian dia berada di bawah sebab ada insiden berlaku. Apakah insiden tersebut? Saksikan la sendiri.

Saya amat berpuas hati ngn olahan citer ni. Skrip dialog hero saya sangat suka especially tang dia membalas percakapan. Kita teka dia jawap cam ni tapi lain jawapan diberikan. However lelagu lam citer ada kureng sket. Direkemen tengok watak hero dia juga heroin nya. Nama hero dia Go Soo. Dedekat ngn Gosok daaa 'Gosok jangan tak gosok...sampe berkilat...'

No comments: