Monday, July 29, 2013

Bebola kambing golek lada hitam


Next, tekak ni teragak pulak nak makan kambing golek. Tengok gambo buffet Ramadan ada gambo kambing golek begitu menggiurkan. Nyam nyam.

Kalau nak pegi buffet Ramadan time-time gini (ada anak kecik) tak kosa la den.

Kemdian pernah ternampak Chef Mat Gebu masak kari bebola kambing. 

Aisemen macam sedap. Nak terai la. 

Resepi SINI

Pergi Giant beli la daging beger kambing yang bersize super junior jenama Darabif.  Seperti gamba di bawah


Kredit gambo Mat Gebu


Hajat di hati nak masak macam Mat Gebu masak. 

Kemudian terpesong ke resepi lain pulak sebab semalam nya dah masak kari. Kari telur. 

Maka terhasil la bebola kambing golek lada hitam.



Cara masak ikut la cara memasing. Sonang yo. Takkan ibu-ibu tak penah masak black peper kan..

[Senang je cara waiem bagi resepi kan hehehe ]


Keesokan petang sewaktu ambil Yusuf dari rumah pengasuh, akak pengasuh tu bagi tau, 

"Ko makan apa semalam? Yusuf harini berak-berak. Dah 4 kali berak?"

Berfikir kejap apa yang saya makan semalam.

"Saya makan kambing black pepper semalam kak. Teragak.."

"Patut la panas tu"

Aik.

Saya pon jadi buntu sebentar.

Ini bukan kali pertama saya makan kambing sewaktu menyusukan Yusuf. 

Hmm adakah ini petanda suruh saya makan kambing golek segar di buffet Ramadan di hotel?

Hehehe 

No comments: