Thursday, November 25, 2010

Kecundang di Lombok



Akhbar Utusan harini memuatkan kisah Wanita Malaysia terlantar di Lombok

Saya hanya membaca dengan gelengan kepala. Tatau nak cakap apa.

Lari ikut boipren Lombok, melahirkan anak dan akhirnya ulang alik ke hospital sakit jiwa. Dah kenapa la korang ni. Tu la kalau orang tua nasihat tanak dengar. *Jangan monyet jangan..* Degil jugak nak berpacaran dengan boipren seberang.

Apa dah kehabisan ke jejaka-jejaka ganteng tempatan? Mungkin juga jejaka-jejaka tempatan dah kehabisan lullazi kot. Ramai dah pilih profession mat rempit, mat gian, mat sutun dan yang sewaktu dengan nya. Berbanding dengan jejaka seberang yang berprofession kontraktor atau buruh binaan yang mana lebih ganteng barangkali. Bertubuh sasa, gagah (sebab keja bina bangunan) dan urat timbul-timbul di lengan. Nak-nak kalau yang ada darah kacukan, silap-silap ada iras-iras Ariel Peterporn ke, Taufik Hidayat ke atau Baim Wong ke. Memang cair u ols.

Mintak-mintak keluarga kita semua dijauhkan la daripada terkena musibah macam ni ya. Amin. Kalau dah jodoh tu buat la cara betul-betul lagi tertib.

Bila timbul kes-kes mengenai gadis Mesia lari ikut lelaki Lombok nih, saya ada berfikir Lombok ni terletak kat belah mana dalam peta agaknya ek.

Lombok, tak sama dengan bubur lambuk.

Tak sempat nak gogel sehingga la minggu lepas sewaktu menonton Amazing Race Asia 4. Mereka ke Bali dan seterusnya ke Lombok. Oh di sini rupanya terletaknya Lombok.

However saya sungguh emosi melihat episode TARA minggu lepas. Tak boleh harap punya citah. Tak boleh harap punya tim lelaki. Tak berjaya menten top 3. Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di Lombok.

Emosi kuciwa itu berlanjutan hingga ke minggu ini. Dah tanak tengok lagi dah TARA 4. Uwaaa.

Jejaka-jejaka tempatan yang turut kecundang di Lombok selain gadis-gadis tempatan. Aigoo. Dalam banyak-banyak tempat kenapa korang pilih Lombok jugak haa. Wae? Wae?

Nota sarung kaki Oska :

Buat oppa-oppa dan dongseng-dongseng pojaan yang berada di sinun semoga cekal dan tabah. Agak-agak takut dilanda ombak eh dilanda bom, mari la tumpang berteduh di sini. Kecik tapak tangan, KLCC hamba tadahkan dowh

No comments: