Thursday, April 22, 2010

World Cup : 1970 Brazil vs Italy


Semalam tertengok ni repeat final World Cup 1970 kat Estero, Brazil lawan Italy. Dekat-dekat nak habis game dah. Klako gak tengok game bola zaman dulu ek. Zaman sebelum kecanggihan teknologi


Champeon of the World - Brasil
Brasil 4 - Italy 1


Part klako nye bila pemain score goal haha. Kemraman menderu desah masuk dalam padang sebab nak tangkap gambo pemain yang score gol. Nak amek gambo close-up sebab zaman dulu mana ada kemra zoom bagai kan. Kena pegi dekat-dekat tangkap gambo


Brape punya besar masa daa...kekeke

Kemudian pagi semalam dalam perjalanan nak pi ofis, ambe terbukak satu stesen radio ni. Stesen radio ni terletak di Shah Alam. DJ / penyampai radio dia di kalangan studen IPT. Topik pasal World Cup.

Sekali penyampai radio tu cakap lebih kurang,

"Hari ini kita nak sembang pasal World Cup. World Cup yang mungkin akan berlangsung pada awal bulan Jun di Afrika Selatan"

Ambe terkedu jugak dengar ayat penyampai radio tersebut.

Ko nak citer pasal World Cup tapi tatau date World Cup 2010 bila. Susah sangat ke nak buat sikit homework. Ko bukak je la laman web FIFA tu sekejap. Sekarang ni dah tak boleh pakai perkataan "mungkin" dah.

Teknologi canggih dah ada tapi tamau gunakan. Hai doniya doniya. Kadang-kadang kita plak yang naik segan bila mendengar ayat yang keluar dari mulut sesetengah penyampai radio yang terang lagi bersuluh malas, dari gaya penyampaian mereka. Malas buat homework dan malas membaca.

Pape pon ambe mau tengok repeat final 1994 plak.

World Cup 2010 - lagi 49 hari. Saspen.

No comments: