Sunday, April 25, 2010

Gadering GO : Memantapkan ukhwah, memperkasakan ummah


Salam ukhwah. Mianhe, ambe terlambat nak apdet. Hujung-hujung minggu ni memang bizi sikit. Tak sempat nak apdet blog. Berbanding hujung tak minggu, hari-hari di ofis memang percuma setiap waktu untuk apdet blog. Terbalik kot plak hehehe

Pada malam Jumaat yang lepas telah berlangsung satu mini gadering ahli GO (Geng Ottoke) di markas yang tidak asing lagi iaitu gerai ahjussi William bagi memantapkan ukhwah ahli-ahli GO. Ekceli GO ni sesapa pon boleh join asalkan motif dan objektif kita sama iaitu gosip-gosip mengenai drama Korea dan yang sewaktu dengannya. Disebabkan sekarang ni ada banyak geng, geng bas skolah lah, geng kapak lah, geng hantu jepun lah banzaii, maka kita sebulat suara menamakan geng kita Geng Ottoke, sebab kita pon ada geng jugak. Kita mengalukan ahli-ahli baru bagi yang nak join gadering kita di masa hadapan selari dengan moto memantapkan ukhwah, memperkasakan ummah.

Gadering yang di-plan last minit ni kebiasaan nya menjadik. Ambe menerima sms dari Ipah (Mrs. GX) yang ajak makan malam di William. Kebetolan ambe pon free petang tu, lantas ambe meng-sms ahli-ahli sekutu yang lain yang tinggal berdekatan untuk join sama. Alang-alang nak pi melantak, lebih afdal kita melantak beramai-ramai supaya makanan tidak membazir. Tau je la kan pinggan makan kat William macam mana.

Antara yang hadir, kroni tetap Mr. & Mrs. GX, Ruha Pyo dan kemunculan istimewa Nakamura Senpai dan rakannya Saiful (betol ke nama? ambe lupa hehe) dan juga Eyyla & sominya. Kak Hood bagaimanapun tidak berjaya menghadirkan dirik atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Terima kasih pada yang hadir.

Nakamura Senpai yang kecik comey orang nya. Bekerja di TNB Emkop Mall. Baru la ambe tahu TNB juga ada opis di Emkop Mall. Ingatkan keje kat bangunan TNB seberang jalan tu. Manakala Eyyla cantek manes orangnya. Kedua nya pertama kali ambe jumpa. Merupakan pembaca blog waiem beloksepot ni.





Senpai sms "Trade mark noona macam mana nak kenal? Trade mark ambe kecik cute orang nya"

Ambe reply "Oh trademark ambe malam ni konsep Iljimae. Serba hitam"

Next time ambe berkonsep Hong Gil Dong plak. Hahaha




Balik dari ofis, tanpa berlengah masa, ambe terus buat coklat nak bagi sebagai buah tangan. Coklat fresh from peti es. 2 jam siap di makan dan siap di bungkus. Bahan-bahan semua dah ada. Mianhe Senpai ambe lupa nak bagi satu cookies tu. Belen yang buat hari tu ada lagi. Satu bagi Eyyla. Memang niat di hati nak bagi tapi terlupa plak. Arakiannya harini di sebabkan ambe kelaparan dan ternampak Yong Hwa tersenyum kepada ambe, maka ambe pon ngap Yong Hwa skali. Hehehe. Tak pe pas ni ambe buat kan cookies Ayase Haruka ye. Tak minum air serai kot, tu yang terlupa. Kekeke

Ya sedara-sedari untuk majelis bidan terjun last minit plan macam ni, kita boleh buat coklat untuk diberi sevenir kepada rakan handai dan taulan. 2 jam boleh siap dengan syarat bahan-bahan semua ada di rumah. Cuma tak sempat nak ikat reben bagai. Masa tak cukup taim. Stepler sajor yang sempat.




Ni apa nama stik ni. Lazat dan sedap. Di oder oleh GX



Cabonara seafood. Ambe share ngn Ruha. Kagum betul cabonara seafood dia. Siap ada siput pepahat yang panjang tu.



Jeng jeng...ni dia minuman istimewa pada malam itu yang telah meng-kasima-kan semua orang. Soda Herbs namanya. Terkedu di buatnya. Nampak tak ada batang serai dalam tu? Gedebas tak gedebas siap ada serai dalam minuman tu. Seb bek lengkuas tak de. Yang daun hijau tu daun saderi ya u ols. Eyyla macam nak bawak serai tu sebab boleh guna lagi. Kekeke. Soda Herbs berlatar belakangkan Senpai yang sedang tersenyum girang.

Amacam Senpai, next time kita oder air ni plak. Ottokee?!

Congmal kamsahamnida diucapkan sekali lagi pada Eyyla dan Senpai kerna sudi hadir. Semoga ukhwah kita bertambah mantap selepas ni dan diberkati Allah swt hendaknya. Insya Allah.

No comments: