Friday, January 09, 2009

Guangzhou - Hari 5 (Akhir)


Kita bersambung ke episode akhir Guangzhou. Haha. Berapa lama daa peram cite.

Ok hari ke-5 cum hari terakhir di sana. Hari untuk mencari souvenir plak. Bab ni ada fening pala sikit sebab sovenir kena cari mengikut kategori jantina dan usia.

Jam 9 pagi macam biasa kita bergerak. Kali ni pergi tempat gifts & toys. Ada sorang tu dah pergi sini hari pertama. Dia nak pergi lagi, maka saya dan budak kenit (identiti samaran) mengikut beliau.

Yang deligasi perabut tu, 2 orang dah balik KL semalam (Sabtu). Sorang pergi lagi ke tempat perabut (motif dia pi sini semata-mata untuk perabut), yang lagi 2 orang pergi ke tempat leather centre (yang mana saya tak sempat pi), abang sorang tu (klon Klinsman haha muka dia ada iras Jurgen Klinsman kui kui) dok kompulkan resit perabut kat bilik. Dah berapa...6 orang kan? Dan lagi 3 orang pergi ke tempat toys dan gifts. Jumlah 9 orang peserta kesemuanya.

Di sini tempat nya Onelink International Toys & Gifts Wholesale Market. Ada 5 lantai semuanya. Boleh sewel jugak pergi sini tapi ku tahan Jebatt


Mari adek kakok sekalian sini banyak mainan


Beg sekolah macam-macam paten


Ini pula beg bekal makanan


Kedai merchandise


Ikut lorong masing-masing


Kemudian kita ke sini pula. Masalah yang di hadapi ketika hendak kesini. Kedai ni terletak ditepi jalan tau u ols. Tepi highway. Memang akan nampak setiap kali nak balik hotel. Masalah problem macam mana nak cakap kat drebar teksi nih. Sebelum tu saya nak catit nama jalan. Main agak-agak je la. Dalam teksi kita tunjuk la nama jalan kat drebar teksi. Bukan tu saja, kita tunjuk dengan kasut sekali. Kebetulan ada sorang tu pakai kasut Nike.

"Lauban (boss)...Nike Shop" sambil tunjuk logo Nike kat kasut

Drebar teksi pon angguk pala. Seperti yang diduga dia stopkan kita di tepi jalan. Jalan dah betul dah tapi tak nampak bumbung Nike Factory ni. Masing-masing gelak pasrah di dalam teksi.

"Kita balik hotel je la. Kalau ternampak Nike Factory ni kita suruh dia stop. Kalau tak, tak pe lah. Tak de rejeki nak pergi"

Kita pon tunjuk kad hotel untuk divert perjalanan balik hotel.

Kemudian ondaway balik hotel ternampak Nike Factory ni di tepi jalan dan kita pon jerit kat drebar teksi "lauban...there there...sana sana...setoppppp"

Nasib baik drebar teksi tak terpusing stereng teksi 360 darjah akibat terkejut dengar jeritan penumpang haha

"Aahhh carefor"

"Aaahhh yesss"

Situ memang ada carefor gak. Drebar teksi pon u-turn dan sampai la we all kat Nike Factory ni. Saja nak menghabiskan masa. Alang-alang sampai biar pegi semua


Kita pun masuk. Harga semua standard. Jadi ambek bau je la. Jimat. Juga kedapatan kedai Arsengal ni. Tapi tak masuk pong sebab tak de sapa kipas susah mati Adebayor. Peminat Adebahnor ada hehe


Lepas tu ternampak Jihwan Bridge...owh di sini pon kau ada ya...


Kemudian check out hotel dan berangkat pulang. Takde ekses lagej. Yipeee. Dan flight pon tak delay. Alhamdulillah. Sebab esok kerja tak mao la delay-delay. Member we all yang balik awal flight nya telah delay selama 4 jam. Aigooo...


Demikian la saja coretan trip Guangzhou pada kali ini. Sehingga kita berjumpa di trip yang lain pulak. Satu trip yang menyenangkan sebab semua nya best. Deligasi-deligasinya juga best walau ada yang jumpa buat kali pertama. Kepala boleh ngam. Segalanya berjalan dengan lancar dengan izinNya.

No comments: