Thursday, May 15, 2008

Filem : Pocong 3 (2007)

AWAS


cerita


hantu


seremmmm

-------------------------------------




Synopsis

After the success of Pocong 2, here comes the third sequel. Putri (Francine) is a DJ in a night club named Vendetta. Suddenly she heard news about her father who left her ten years ago. Her father has passed away. This news is such a shock to Putri because a mystery that haunted her for the past ten years is reason why her father left her. She decided to forget about it and move on with her life. But strange things happen. She feels that something haunts her and she feels that this is connected to her father’s death. To solve the mystery Putri tries to find Laksmi (Rina Hassim) who knows everything about her father.

Director : Monty Tiwa

Cast : Francine, Darius Sinathrya, Elmayana, Sabrenia, Gary Iskak,
Rina Hassim

Setan Merah mahu mengganggu Putri


Kita pergi ke Indonesia pula berjumpa dengan cik Pocong. Kalu kat mesia kita ada cik Kacong hehehe

"Cik Kacong lain kali kalu teringin nak menom kopi umah pak blalang datang la ke mari"

Pocong 2 saya udah nonton, lantas saya mau nonton Pocong 3. Pocong 1 belom ketemu dvd nya lagi.

Jalan citer Pocong 3 dan Pocong 2 tiada kaitan. Yang sama Pocong nya saja. Kali ni pot Pocong di kelab malam. Pocong pergi clubbing you hehehe

Sapa yang suka ke kelab malam hati-hati ya. Nanti pocong mengekori anda pulang ke rumah.

Alkisah mengenai Putri yang bekerja di sebagai DJ di sebuah kelab malam. Putri ini telah ditinggalkan oleh bapa nya 10 tahun. Dengan erti kata lain selama 10 tahun Putri ditidak medapat kaseh sayang dari seorang bapa. Ibu nya telah meninggal dunia. Lantas Putri berdendam dengan bapa nya kerana meninggalkan dia seorang diri tanpa alasan yang munasabah. Putri menganggap bapa nya tidak sayang pada nya.

Hingga pada satu hari Putri di kabarkan berita tentang kematian ayahnya. Dia terkejut. Dengan perasaan terkejut bercampur benci, nak tanak dia pergi juga melawat kubur bapa nya. Selepas balik dari kawasan perkuburan dia mengalami beberapa peristiwa aneh seperti semasa dia sedang bertugas di kelab malam bahu dia ditepuk oleh seseorang. Bila menoleh tiada sapa. Dan kemudian dia pingsan tidak sedarkan diri. Ketahuan saja dia berada di rumah sakit keesokkan harinya. Kemudian sewaktu dia mahu tidur di rumah nya dia diganggu oleh bunyi ketukan yang aneh dari dalam lemari bajunya. Pendek kata semuanya peristiwa aneh-aneh belaka berlaku pada diri Putri selepas dia pulang dari kubur bapa nya. Dan bila taim dia tidur di bawah katil dia seperti ada seswatuh. Waduh. Serem sekali kok.

(Ekceli masa dia balik dari kubur, pocong dah ada dalam keta dia ikut dia balik. Siang-siang hari pocong dah aktif hehe)

lantas Pocong hadir menggagalkan rencana Setan Merah itu...*toink toink* (bunyi latar lompatan pocong)

Diringkaskan citer, Putri pergi menanya kpd makcik dia adek kepada bapa Putri (lakonan Rina Hasim) kenapa dia mengalami peristiwa aneh selepas kembali dari kubur bapa nya.

Dan terbongkar la cite pasal waris-waris hantu ni saka turun temurun. Datuk Putri dulu ada mengamalkan ilmu hitam. Kemudian turun pada bapanya. Bapa nya melarikan diri sebab tamau Putri mewarisi hantu itu. Maka terjawab la soalan mengapa bapa Putri melarikan diri. Bukan nya bapa Putri lari sebab tidak sayang akan Putri. Bila bapa nya mati, hantu itu berlegar-legar tiada tuan dan mahu mengacau Putri dan hantu itu bernama Si Setan Merah yang jahat.

"Itu setan warisan keluarga loh"


Apa kaitan nya pula dengan si Pocong? Si Pocong itu ialah bapa Putri yang hadir mahu melindungi Putri dari gangguan si Setan Merah.

Macam lawak pon ada lah citer ini.

Terbaca filmografi actress veteran
Rina Hasim. Ada satu filem lakonan beliau tahun 1977 berjudul "Nafsu Besar Tenaga Kurang" buat saya tergelak besar walaupun tak lucu sebenarnya. Macam-macam tajuk pilem Indon nih kan. Mungkin napsu makan dia besar tetapi kurang keje sebab malas. Hehehe.

No comments: