Saturday, September 01, 2007

Filem : My Tutor Friend 2 (2007)




Synopsis

Junko, a Japanese of Korean ancestry, comes to Korea to find her sweetheart. She finds lodging at a guest house that provides room and board. Unfortunately, the room that she is supposed to stay in belongs to the owner’s son, Jong-man. On her first night in Seoul, Junko is forced to share the room with Jong-man. Junko wants to find another place, but the owner desires to keep Junko as a guest and offers Junko free Korean lessons from Jong-man. It is going to be some adventure for Junko in Seoul!


Cast :
Lee Chung Ah , Park Ki Wong

Credit : Hancinema

hero Park Ki Wong...first time tengok dia


Sekuel kepada My Tutor Friend 1. Kalau dalam My Tutor Friend 1, pompuan jadik tutor, kali ni dalam My Tutor Friend 2, lelaki plak jadi tutor.

Citer mengisahkan heroin, bernama Junko, warga Jepun menjadi pelajar pertukaran Jepun Korea dan pergi ke Korea. Tujuan utama dia pergi ke Korea selain belajar adalah untuk mencari buah hati nya yang merupakan warga Korea yang dia jumpa sewaktu pelajar itu datang ke Jepun dan makan direstoren 'udon' bapa nya. (Udon sejenis mee sup Jepun lebih kurang)



Di Korea, Junko menyewa di sebuah guest house (cantik banget guest house dia). Di guest house ini Junko bertemu dengan anak lelaki tuan punya guest house bernama Jong Man dan di situ kisah 'tutor' bermula. Di awal perkenalan mereka di mulai dengan bergaduh (biasa la ni kan dalam kebanyakkan citer komedi romatik mula-mula hero ngn heroin jumpa mesti gado)

 
Jong Man kemudian telah dipaksa dengan bapak dia untuk mengajar Junko bahse Korea sebab bapak dia dah terlebih amek duit sewa dari Junko. Sebagai balasan Junko mahu di ajar cakap Korea sebab Junko nak fluent cakap Korea supaya nanti senang nak bersembang dengan pakwe nya orang Korea iteww. Sebab Jong Man tak pueh ati kena paksa ajar Junko kelas bahse Korea, Jong Man ajar ayat-ayat yang tak senonoh kat Junko hingga dia mendapat malu di depan rakan-rakan sekuliah dan juga pensyarah.




Dan seterusnya saksikan citer ini sampai kesudahannya. Sangat lawak. Saya rasa lebih lucu dari My Tutor Friend 1.

dimeriahkan lagi dengan pelakon pembantu penghuni guest house yang happening...mat saleh tu pon tera cakap korea...kali ni tengok part makan dalam citer korea dah boleh imajin bau dan 
rasa dia macam mana hahaha
 
however adegan ni tak de lam pilem...ala adegan dalam winter sonata...adegan ni ada tengok promo kat tv Korea aritu...sekali takde lam movie lahh...
Selamat menonton.

1 comment:

nieyra92 said...

memg best la citer ni,,,suka sgat bila hero plak yg jd tutor...comel betul,,,,