Tuesday, August 08, 2006

KDrama : Sorry, I Love You (2004)



Synopsis

Cha Moo Hyuk (So Ji Sup) was adopted by an Australian family, but is abused and leaves home at an early age. Growing up on the streets, he meets all sorts of people until one day he comes upon Song Eun Chae (Im Su Jung). Eun Chae is the coordinator for Choi Yune, a famous singer in Korea whom she secretly loves. Her fateful encounter with Moo Hyuk ends up affecting not only her life but that of her precious Yune's as well.

Moo Hyuk's path takes him to Korea, on a road that leads to revenge. He's filled with anger and hurt about his birth mother, but also feels love and happiness with someone he didn't expect to love. Although he wreaks havoc on the lives of those around him, he wishes with all his heart someone would stop him.

Starring : So Ji Sup, Im Su Jung, Jung Kyung Ho , Suh Ji Young

Total episode : 16

Credit : Hancinema, DramaWiki, SBS
Motif citer ni mengajak kita mengalirkan ayor mata tak henggat especially pada episod² terakhir. Ampess. Hahaha.
Ini disahkan lagi dengan artikel ni


Makanya pada siapa yang belom menonton citer ni sila la berbuat demikian.

Citer ini sangat kijam pada hero yang mana dia tidak akan hidup lama sebab ada sebijik peluru tersemat kat lam kepala dia. Peluru sesat tersebut berada di kepala hero dari episode pertama. Bayangkan seksa yang dia tanggung selama 15 episod haha. Peluru tersebut tidak boleh dicabut keluar kerana bole membawa maut dengan serta merta. Sekiranya perluru tersebut terus berada dalam kepala, maka ada harapan hidup dalam beberapa bulan. Sempat la bertaubat, tulis wasiat pape yang patut, minta maaf pada sesiapa yang kita telah buat salah pada dia, makan makanan peberet buat kali terakhir juga mencari ahli keluarga yang telah lama terpisah dari kecil dan sebagainya.





Citer ni mengisahkan hero yang hidup sebatang kara di Australia setelah dibuang oleh maknya. Ya hero beranggapan dia telah dibuang oleh emaknya semasa kecil. Bukan sorang anak yang mak dia buang. 2 anak sebab dia ada akak kembo. Tapi...bukan mak dia yang buang anak yach...jeng jeng jeng...kena tengok sendiri

Semasa di sana dia berhidop dengan menjadik perampok bagi meneruskan hidupnya. Umah kediaman pon tak de. Semasa berada di sana lah dia terkena tembakan sewaktu menyelamatkan bekas kekasihnya lantas meninggalkan sebutir peluru dalam kepala dia. Dokter pon kata kes mcm ni miracle sejuta dalam satu. Dalam drama pape pon bole jadik. Hik Hik.

Kemdian dia pulang ke Korea untuk mencari keluarga nya. Awal nye dia memang tak hinggin nak carik keluarga dia tapi disebabkan dia tak lama akan hidup maka dia mau membalas dendam pada emak dia yg telah meninggalkan dia dari sejak lahir sebelum dia mati.

Maka berjaya la dia mencari emaknya yg dibenci tetapi dia tidak memperkenalkan diri sebab melihatkan keluarga emaknya sangat bahagia bersama sorang lagi anak lelaki nya seorang artis terkenal.

Maka hero pon menjalankan misi dengan mendekati keluarga emaknya dengan menawarkan diri jadik drebar anak dia. Macam² agenda balas dendam yang telah direncanakan agar keluarga mak dia kucar kacir dan tak bahagia.



makan pop corn sambil tgk sinchan...sinchan pon ada lam ini gambar hehe

Saya sangat sukak watak hero dalam ini citer. Sungguh berkesan lakonan menahan sakit. Saya dapat merasai kesakitan iteww mcm mana sakitnya kalu terkena 'period pain'. Hanya Tuhan saja yang tau kesakitan itu. Juga watak hero menjadik pemuda yang terbiar kurang kasih sayang. Tingkah laku nya agak kuang ajo, sangat baran dan menengking orang sesuka hati mak bapak dia.

Tang heroin, ya saya ada sket masalah penglihatan bila tengok dia hehe. Air muka dia seswai untuk watak orang sakit, murung, muram dan anti sosial. Tapi ternyata watak ni amat seswai dengan dia. Mungkin kalu boleh pas ni saya nak tengok dia membawa watak cam heroin Full House atau My Girl hehe.

Watak lain yang menarik perhatian saya ialah watak kanak², adek bongsu heroin sama anak sedara hero. Sangat la bagusnye lakonan. Juga lakonan seme plakon tambahan lam citer ni boleh dikatakan superb!!!

Adegan tak larat tengok bila seken hero nak bunuh dirik bila cintanya tak dibalas. Poyo nye jantan hahaha

Kesimpulannya, ia adalah sebuah kisah keluarga yang menyayat hati la saya boleh kata. Kisah cinta nombor 2. Bagaimana hero dibuang masa kecil. Bagaimana mak dia hidop dengan menyangka anak dia mati sewaktu dilahirkan. Bagaimana orang yang buang hero masa kecil terima balasan bila anak dia sendiri mati. Dan bagaimana hero hendak menuntut haknya.

No comments: