Monday, January 16, 2006

Mohram : Champion of the World


Di Hollywood

Kali ni mau citer pasal
Mohram Sapa Mohram ni? Mohram ni sapa? *asl plis* :D Mari mari kita layannnn Mohram bagi yang kurang mengenali mereka. Dah lama dah aku tak jumpa abg² Mohram ni. Nak ucap tahniah atas pencapaian gemilang mereka sepanjang tahun 2005. Aku bizi depa pon bizi. Dulu rajin gak ikot show derang. La ni sebab depa asek wat show obersi tak terfollow la aku. Kalu ada sponsor leh gak ikot hehe. Best tengok persembahan mereka. Mungkin aku dah 'sebati' dengan muzik derang so pada aku muzik depa werllll nye best. Sabtu lepas dapat jupe sat kat Stadium Melawati. Rehesel tok konsert Diraja sempena besday Sultan Selangor. Konsert dia berlangsung semalam. May be rakaman kat tibi RTM 1. Waktu siaran tak sure bila.

Ramli (kiri) Mohar (kanan) Mohram (tengah)

Sket info pasal Mohram. Tahun ni depa bakal mengeluarkan album baru yang ke-3. Bagi yang blur²...Morham sudah ada 2 album yach. Album pertama judul Sakti, yang ke-2 judul Antarssukha. Album depa ni berupa muzik instrumental leading instrument seruling dan rebana . Best wa cakap sama lu!! Kalu taim serabut pala otak, taim tensen, sedey, kechewa dengar lagu dia tenang sket pala otak. U ols boleh la try dengar. Orang negara luar pon suka dengar muzik derang. Kita kat Mesia kalu tak sudi nak dengar, tak support...tak tau la nak kato apo. Bagi mereka tercarik² album Mohram boleh dapatkan di Tower Record atau Bangsar Village atau boleh hubungi contact number di lama web Mohram. Kulit album ke-2 dia seperti dibawah tok buat rujukan. However album pertama Sakti dah tak de kat pasaran. Dah obselete.

Gabungan alat muzik tradisional, seruling, rebana, sitar dan er-hu masa konsert Diraja

(Promo ulangan) Lagu-lagu yang terkandung dlm album Antarssukha ni ialah
:
1) Ombak Hijau
2) Menuju Cahaya (ala² Menuju Puncak gak la :P)
3) Hawa Ledang
4) Tari-tari Wau
5) Asimilasi
6) Panen
7) Rimba
8) Lenggang Dara
9) Perahu di Samudera
10) Puing Puing
Peberet aku Menuju Cahaya ngn Hawa Ledang. Lagu Mawi Ke Pintu Mu kot ada seruling Mohar. Bulan Julai depa akan perform kat Istana Budaya. Marey kita serbu IB.



Hasil kat dalam lebih dari RM39.30. Cukup puas hati malah lebih dari itewww

Aku : Bang, tahun ni pi mana plak?
Mohram : Tak tau lagi
Aku : Wah hebat sekarang ni pi obesi jek ek. Denmark, Jepun, Timur Tengah, Hollywood. Tahniah ek. Err...Korea tak pi ke?
Mohram : Tak de panggil pong
Aku : Kalu ada pi Korea nak ikutttt ek
Mohram : Jum aa ikut
Aku : Hehehehehe

Image hosted by Photobucket.com

Sekali lagi sekalung TAHNIAH buat kumpulan Mohram. Teruskan mengharumkan nama negara terchentar.

No comments: